07.02.2015

Οι 20 πλουσιότεροι ηγέτες του κόσμου

Οι 20 πλουσιότεροι ηγέτες του κόσμου

Δημοσιεύθηκε: Ενημερώθηκε:
ELISABETH II
Tη λίστα των 20 πλουσιότερων ηγετών του κόσμου κατάρτισε το Supercompressor. Στη λίστα συγκαταλέγονται κάποιοι που προκαλούν έκπληξη, είτε λόγω της παρουσίας τους, είτε λόγω της θέσης τους στην κατάταξη.
  • 20
    Ντέιβιντ Κάμερον, πρωθυπουργός της Βρετανίας- 6,3 εκατ. δολάρια
    AP
  • 19
    Μπαράκ Ομπάμα, Πρόεδρος των ΗΠΑ- 10,1 εκατ. δολάρια
    AP
  • 18
    Κριστίνα Φερνάντεζ ντε Κίρχνερ, πρόεδρος της Αργεντινής- 12,9 εκατ. δολάρια
    AP
  • 17
    Βασιλιάς Χάραλντ ο 5ος, Νορβηγία- 17,3 εκατ. δολάρια
    AP
  • 16
    Τζον Κι, πρωθυπουργός της Ν. Ζηλανδίας- 38,7 εκατ. δολάρια
    AP
  • 15
    Κάρολος ο 16ος Γουσταύος, Σουηδία- 42 εκατ. δολάρια
    AP
  • 14
    Μσουάτι ο 3ος, Σουαζιλάνδη- 100 εκατ. δολάρια
    AP
  • 13
    Σαμπάχ αλ Αχμάντ αλ Τζαμπέρ αλ Σαμπάχ, Εμίρης του Κουβέιτ- 350 εκατ. δολάρια
    AP
  • 12
    Ελισάβετ η 2η, Βασίλισσα του Ηνωμένου Βασιλείου και της Κοινοπολιτείας- 450 εκατ. δολάρια
    AP
  • 11
    Τεοντόρο Ομπιάνγκ Νγκουέμα Μπασόγκο, πρόεδρος της Ισημερινής Γουϊνέας- 600 εκατ. δολάρια
    AP
  • 10
    Καμπούς μπν Σαΐντ αλ Σαΐντ, Σουλτάνος του Ομάν- 700 εκατ. δολάρια
    AP
  • 9
    Νουρσουλτάν Ναζαρμπάγεφ, πρόεδρος του Καζακστάν- ένα δισ. δολάρια
    AP
  • 8
    Αλβέρτος ο 2ος, Πρίγκιπας του Μονακό- ένα δισ. δολάρια
    AP
  • 7
    Μοχάμεντ ο 6ος, βασιλιάς του Μαρόκου- 2,5 δισ. δολάρια
    AP
  • 6
    Χανς Άνταμ ο 2ος, πρίγκιπας του Λιχτενστάιν, 4 δισ. δολάρια
    AP
  • 5
    Μοχάμεντ μπιν Ρασίντ αλ Μακτούμ, πρωθυπουργός των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων- 4 δισ. δολάρια
    AP
  • 4
    Χαλίφα μπιν Ζαγέντ αλ Ναχιάν, πρόεδρος των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων- 15 δισ. δολάρια
    AP
  • 3
    Σαλμάν μπιν Αμπντουλαζίζ αλ Σαούντ, βασιλιάς της Σαουδικής Αραβίας- 18 δισ. δολάρια
    AP
  • 2
    Χασανάλ Μπολκιάχ, σουλτάνος του Μπρουνέι -20 δισ. δολάρια
    AP
  • 1
    Μπουμιμπόλ Αντουλγιαντέζ, βασιλιάς της Ταϊλάνδης- 30 δισ. δολάρια
    AP
Πηγή: Supercompressor

Τα highlights της ορκωμοσίας

Εξελέγησαν οι αντιπρόεδροι της Βουλής, εκτός ο προτεινόμενος της Χρυσής Αυγής

Από τον ΣΥΡΙΖΑ, πρώτος αντιπρόεδρος εξελέγη Αλέξης Μητρόπουλος με 229 ψήφους (52 λευκά και 1 άκυρο), δεύτερος αντιπρόεδρος εξελέγη ο Γ.Μπαλάφαςμε 235 ψήφους (47 λευκά), τρίτη αντιπρόεδρος εξελέγη η Δέσποινα Χαραλαμπίδου με 229 ψήφους (50 λευκά, 3 άκυρα)



Στην εκλογή των επτά αντιπροέδρων της Βουλής προχώρησε η Ολομέλεια. Όλοι οι προτεινόμενοι για τα αξιώματα εξελέγησαν εκτός από τον προτεινόμενο από τη Χρυσή Αυγή, ο οποίος δεν έλαβε τις απαραίτητες ψήφους. Το Σώμα ψήφισε επίσης γραμματείς και κοσμήτορες.

Από τον ΣΥΡΙΖΑ, πρώτος αντιπρόεδρος εξελέγη Αλέξης Μητρόπουλος με 229 ψήφους (52 λευκά και 1 άκυρο), δεύτερος αντιπρόεδρος εξελέγη ο Γ.Μπαλάφαςμε 235 ψήφους (47 λευκά), τρίτη αντιπρόεδρος εξελέγη η Δέσποινα Χαραλαμπίδου με 229 ψήφους (50 λευκά, 3 άκυρα).

Από τη ΝΔ εξελέγη τέταρτος αντιπρόεδρος ο Νικήτας Κακλαμάνης με 247 ψήφους (34 λευκά, 1 άκυρο).

Για τη θέση του πέμπτου αντιπροέδρου υποψήφιος ήταν ο Μιχαήλ Κωνσταντίνου Αρβανίτης Αβράμης από τη Χρυσή Αυγή, ο οποίος όμως δεν εξελέγη αφού έλαβε μόλις 37 ψήφους (197 λευκά). Για την εκλογή του χρειαζόταν 134 ψήφους.

Στη θέση του έκτου αντιπροέδρου εξελέγη από το Ποτάμι ο Σπύρος Λυκούδηςμε 210 ψήφους (63 λευκά, 9 άκυρα).

Τέλος, ζ' αντιπρόεδρος εξελέγη ο Γ.Λαμπρούλης από το ΚΚΕ με 235 ψήφους (38 λευκά, 1 άκυρο).

Κατά τα άλλα, για τις θέσεις των Κοσμητόρων εξελέγησαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Νάσος Αθανασίου και Γιώργος Πάντζας (με 216 και 238 θετικές ψήφους αντίστοιχα), ενώ από την αξιωματική αντιπολίτευση ο Κώστας Κουκοδήμος (με 215 θετικές ψήφους). Γραμματείς, εξελέγησαν τέλος, εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ, οι Παναγιώτα Δριτσέλη (216 ψήφοι), Ζήσης Ζάννας (212 ψήφοι), Δανάη Τζήκα-Κωστοπούλου (220 ψήφοι) και Βασίλης Τσίρκας (213 ψήφοι), και εκ μέρους της ΝΔ ο Γιάννης Κεφαλογιάννης (222 θετικές ψήφοι). Ο Νικόλαος Κούζηλος, υποψήφιος της Χρυσής Αυγής για τη θέση του ΣΤ' Γραμματέα της Βουλής, δεν εξελέγη, καθώς έλαβε μονάχα 33 θετικές ψήφους, έναντι 165 λευκών και 30 άκυρων, σε σύνολο 229 ψηφισάντων.
Με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, η Πρόεδρος του Σώματος, Ζωή Κωνσταντοπούλου, διαπίστωσε πως η παρούσα Βουλή διαθέτει περισσότερες κοινοβουλευτικές ομάδες απ' όσες διαχειρίζεται ο υφιστάμενος Κανονισμός, και εκτίμησε πως κατά την αλλαγή του Κανονισμού, θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα για την αντιπροσωπευτικότερη εκπροσώπησή τους στα όργανα της Βουλής και στις Επιτροπές. Η Ζ. Κωνσταντοπούλου, εξέφρασε επίσης την αμέριστη συμπαράσταση και αλληλεγγύη του Σώματος, στους πληγέντες από τη θεομηνία, πολίτες του Έβρου.

03.02.2015

Σε εποχές δραχμής επέστρεψαν οι πιστωτικές κάρτες


Σε εποχές δραχμής επέστρεψαν οι πιστωτικές κάρτες


Η κρίση τρώει και τις... πιστωτικές κάρτες.

Από το 2008 μέχρι σήμερα, έχουν απενεργοποιηθεί περίπου 4,5 εκατ. τεμάχια, με αποτέλεσμα στα πορτοφόλια των Ελλήνων να υπάρχει σήμερα λιγότερο «πλαστικό χρήμα» ακόμη και από αυτό που υπήρχε πριν από 15 χρόνια.
Τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας δείχνουν ότι στο τέλος του 2013, ο αριθμός των πιστωτικών καρτών είχε περιοριστεί στα 2,926 εκατομμύρια τεμάχια, όταν το 2008 είχαμε φτάσει στα επίπεδα των 6,9 εκατομμυρίων.

Δεδομένου ότι τα στοιχεία της ΕΚΤ δημοσιεύονται με καθυστέρηση περίπου ενός έτους, εκτιμάται ότι αυτή τη στιγμή, οι πιστωτικές κάρτες που εξακολουθούν να βρίσκονται σε κυκλοφορία είναι λιγότερες και από 2,5 εκατ., δεδομένου ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της ύφεσης «κλείνουν» κάθε χρόνο περισσότερες από 400.000 - 500.000 κάρτες. Τόσο περιορισμένο αριθμό δεν καταγράφει η στατιστική ούτε το 2000 σε εποχές δραχμής.

Στην εξαφάνιση του «πλαστικού χρήματος» μπορεί να αποδοθεί και ένα τμήμα της ύφεσης. Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι συναλλαγές με κάρτες έχουν περιοριστεί κατά τουλάχιστον 3,7 δισ. ευρώ ετησίως σε σχέση με τα προ ύφεσης χρόνια. Το 2007 και το 2008, οι συναλλαγές άγγιζαν τα 7,7 δισ. ευρώ ετησίως και πλέον έχουν περιοριστεί σε λιγότερα από 4 δισ. ευρώ, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Οι πραγματικές απώλειες για την κατανάλωση και τον τζίρο των καταστημάτων είναι ακόμη μεγαλύτερες, καθώς υπάρχει και ποιοτική διαφοροποίηση στη χρήση των πιστωτικών καρτών. Το 2007 και το 2008, το σύνολο των συναλλαγών αφορούσε είτε σε αγορές λιανικής είτε σε ανάληψη μετρητών, που και πάλι τροφοδοτούσαν την κατανάλωση. Σήμερα, μεγάλο μέρος της χρήσης των πιστωτικών καρτών αφορά στην αποπληρωμή φόρων.

Στο άλλο άκρο
Οι καταναλωτές εμφανίζονται να έχουν περάσει από το ένα άκρο στο άλλο. Εκεί που ο κάθε πελάτης είχε στο πορτοφόλι του δύο, τρεις ή και περισσότερες κάρτες, σήμερα εμφανίζεται –είτε γιατί του τις έκοψαν είτε γιατί τις ακύρωσε– να μην έχει –σε εκατοντάδες χιλιάδες περιπτώσεις– καμία. Το 2008 είχαμε φτάσει να έχουμε –σε απόλυτο αριθμό– περισσότερες πιστωτικές κάρτες από σχεδόν όλες τις χώρες της Ευρωζώνης. Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΚΤ;
Οι πιστωτικές κάρτες στην Ελλάδα ήταν 6,145 εκατ. το 2009. Την ίδια χρονιά, οι Σουηδοί μοιράζονταν 5,615 εκατ. κάρτες, οι Γερμανοί (χώρα με πολλαπλάσιο πληθυσμό) 3,556 εκατ., η Δανία 1,951 εκατ. κάρτες και η Βουλγαρία μόλις 1,05 εκατ. κάρτες. Το 2013, η υπερβολή αποκαταστάθηκε. Οι πιστωτικές κάρτες στην Ελλάδα περιορίστηκαν στα 2,926 εκατ., ενώ οι πιστωτικές κάρτες στη Γερμανία αυξήθηκαν σε 3,9 εκατ. και στη Σουηδία σε 5,75 εκατομμύρια. Οσο κι αν οι Γερμανοί ή οι Σουηδοί δεν έχουν στην κουλτούρα τους τη χρήση πιστωτικών καρτών και προτιμούν να κάνουν τις συναλλαγές τους με χρεωστικές (σ.σ. οι debit cards στη Γερμανία είναι 105 εκατ. σύμφωνα με τα στοιχεία του 2013). το να έχει η Ελλάδα περισσότερο «πλαστικό χρήμα» απ’ ό,τι η Γερμανία συνιστά υπερβολή.

Ο περιορισμός τόσο του αριθμού των πιστωτικών καρτών σε κυκλοφορία όσο και των συναλλαγών με το πλαστικό χρήμα είχε ως αποτέλεσμα να συρρικνωθούν και τα χρέη των πολιτών στις πιστωτικές κάρτες. Αυτό συνέβη με δύο τρόπους:
1. Τη σταδιακή αποπληρωμή των υποχρεώσεων με το πέρασμα του χρόνου. Από τη μία οι τράπεζες έβαζαν «φρένο» είτε κόβοντας τα πιστωτικά όρια είτε διατηρώντας τα επιτόκια στα ύψη,από την άλλη τα νοικοκυριά αποπλήρωναν, με αποτέλεσμα το συνολικό ποσό της οφειλής να μειωθεί.
2. Την αναχρηματοδότηση των οφειλών στις πιστωτικές κάρτες μέσα από την εκταμίευση μακροχρόνιων δανείων με χαμηλότερο επιτόκιο (σ.σ. τα δάνεια που δόθηκαν για την αποπληρωμή καρτών είτε κυρίως με προσημειώσεις ακινήτων καθώς, μεσούσης της ύφεσης, τα προγράμματα μεταφοράς υπολοίπων από τράπεζα σε τράπεζα πρακτικά εξαφανίστηκαν).

Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το υπόλοιπο οφειλών σε πιστωτικές κάρτες διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή στα 5,186 δισ. ευρώ από τα περίπου 10 δισ. ευρώ που ήταν στο τέλος του 2008.

Αυστηροί κανόνες από τις τράπεζες
Πώς φτάσαμε στο σημείο να εξαφανιστούν από την αγορά περισσότερα από 4 εκατ. κάρτες μέσα στην ύφεση;

1. Οι κάρτες απενεργοποιούνται μονομερώς από τις τράπεζες στην περίπτωση που ο κάτοχος καθυστερεί να πληρώσει έστω και την ελάχιστη καταβολή για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των έξι μηνών. Κάποιες τράπεζες ακολουθούν το τελευταίο χρονικό  διάστημα ακόμη πιο αυστηρή πολιτική.  Κάτοχοι ειδοποιούνται με επιστολή ότι η πιστωτική τους θα απενεργοποιηθεί ακόμη και ένα μήνα αφού διαπιστωθεί ότι έχει παραμείνει απλήρωτη οφειλή ακόμη και 30 ευρώ.

2. Οφειλέτες που βρέθηκαν με τις κάρτες στο «πλαφόν» προχώρησαν σε αναχρηματοδότηση των οφειλών τους. Εκταμίευσαν ένα δάνειο μεγάλης διάρκειας με εγγραφή προσημείωσης σε περιουσιακό τους στοιχείο έτσι ώστε να εκμεταλλευθούν το χαμηλότερο επιτόκιο, αλλά και τη μακρά περίοδο αποπληρωμής. Με την εκταμίευση αυτών των δανείων και την αποπληρωμή των οφειλών σε «πλαστικό χρήμα», οι ίδιοι οι κάτοχοι προχώρησαν με δική τους πρωτοβουλία στο «κλείσιμο» των καρτών προκειμένου να μην εκτεθούν και πάλι στον «ακριβό» δανεισμό.

3. Εκατοντάδες χιλιάδες πιστωτικές «κλείδωσαν» λόγω του νόμου Κατσέλη. Στους δανειολήπτες που προσφεύγουν στον νόμο οι τράπεζες καταργούν το σύνολο των πιστωτικών, καθώς θεωρείται ότι η προσφυγή στον νόμο Κατσέλη ισοδυναμεί με προσωπική πτώχευση. Η κάρτα αποτελεί ανοικτή γραμμή πίστωσης και ένας κατά δήλωσή του πτωχευμένος οφειλέτης θεωρείται ότι δεν μπορεί να έχει πιστωτική κάρτα.
Από τις επιδρομές στα μαγαζιά στην εξόφληση φόρων
Η χρήση του «πλαστικού χρήματος» έχει εμφανιστεί αρκετές φορές ως «όπλο» για την πάταξη της φοροδιαφυγής. Με δεδομένη την κατακόρυφη μείωση των πιστωτικών καρτών, χρήση αυτού του όπλου μπορούν να κάνουν ολοένα και λιγότεροι. Ωστόσο, συναλλαγές μέσω του τραπεζικού συστήματος μπορεί να γίνουν με τις χρεωστικές κάρτες, οι οποίες όχι μόνο δεν μειώθηκαν, αλλά εξακολουθούν να αυξάνονται. Με βάση τα στοιχεία της ΕΚΤ, το 2013 οι χρεωστικές κάρτες σε κυκλοφορία έφταναν στα 10,894 εκατ. από 9 εκατ. που ήταν το 2009. Δηλαδή, ο αριθμός των χρεωστικών καρτών ξεπερνάει τον πληθυσμό της χώρας.

Στο μεταξύ, όσο λιγότεροι γίνονται οι κάτοχοι των πιστωτικών καρτών, τόσο περισσότερα γίνονται τα «προνόμια» που προσφέρουν οι τράπεζες σε όσους κατορθώνουν να διατηρήσουν το «πλαστικό χρήμα» στο πορτοφόλι τους. Φθηνότερη βενζίνη, οικονομικότερο πετρέλαιο θέρμανσης, μειωμένοι λογαριασμοί σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, αγορά προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές, ευκολίες πληρωμής σε άτοκες δόσεις και –το κυριότερο– δυνατότητα χρονικής μετάθεσης της πληρωμής των φορολογικών υποχρεώσεων χωρίς καμία επιβάρυνση (και πολλές φορές με κέρδος) είναι μερικές μόνον από τις παροχές που όμως, μήνα με τον μήνα, ισχύουν για ολοένα και λιγότερους.

Με δεδομένο ότι ο αριθμός των πιστωτικών καρτών σε κυκλοφορία μειώνεται με ρυθμό τουλάχιστον 400.000 τεμαχίων ετησίως, αυτή τη στιγμή εκτιμάται ότι στην αγορά παραμένουν ενεργές περίπου 2,5 εκατομμύρια.
Πόσες από αυτές χρησιμοποιούνται, δεν είναι γνωστό, καθώς πολλές μπορεί να έχουν βρεθεί στο «πλαφόν», με αποτέλεσμα ναι μεν να θεωρούνται «ενεργές» καθώς το χρέος υπάρχει και μπορεί να εξυπηρετείται έστω με την πληρωμή της ελάχιστης καταβολής, από την άλλη, όμως, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για αγορές ή άλλες συναλλαγές.
Το γεγονός ότι τα «προνόμια» των καρτών αφορούν ολοένα και λιγότερους οφείλεται σε έναν ακόμη λόγο. Με το που ξέσπασε η κρίση, οι τράπεζες άρχισαν να «ψαλιδίζουν» τα πιστωτικά όρια προκειμένου να περιορίσουν τον κίνδυνο χορήγησης δανείων που δεν θα αποπληρωθούν. Πιστωτικά όρια των 12.000 ή 15.000 ευρώ που είχαν δοθεί τα προηγούμενα χρόνια ψαλιδίστηκαν αυτόματα στις 3.000 ή και στις 4.000 ευρώ. Ακόμη και οι λιγοστές καινούργιες κάρτες που δίδονται αυτή την περίοδο –υπήρξε ενδιαφέρον ειδικά για να αποπληρωθούν φορολογικές υποχρεώσεις–, αν εγκριθούν διότι οι απορρίψεις είναι το σύνηθες, αφορούν σε χορηγήσεις καρτών με πιστωτικό όριο όχι μεγαλύτερο των 1.000-1.500 ευρώ.

Ποια είναι όμως τα προνόμια που προσφέρονται σήμερα στους κατόχους του πλαστικού χρήματος;
• Το σημαντικότερο πλεονέκτημα τα τελευταία χρόνια ήταν και παραμένει η δυνατότητα πληρωμής των φορολογικών υποχρεώσεων με πλαστικό χρήμα και η εξόφληση ακόμη και σε 9 ή 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις. Ανάλογα με την πολιτική της κάθε τράπεζας, ο φόρος εισοδήματος, ο Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων και τα τέλη κυκλοφορίας μπορούν να «σπάσουν» ακόμη και σε 12 μηνιαίες δόσεις χωρίς καμία προσαύξηση. Σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, φορολογούμενοι που επέλεξαν αυτόν τον δρόμο βγήκαν και κερδισμένοι. Από τη μια εμφανίστηκαν να εξοφλούν εφάπαξ την εφορία εξασφαλίζοντας την έκπτωση φόρου (π.χ. 1,5% στην περίπτωση του φόρου εισοδήματος) και από την άλλη κατάφεραν να διατηρήσουν τη ρευστότητά τους μεταθέτοντας τις καταβολές του φόρου ακόμη και για ένα χρόνο αργότερα. Υπήρξαν περιπτώσεις ακόμη μεγαλύτερης χρονικής μετάθεσης υποχρεώσεων, καθώς οι τράπεζες έδωσαν το τελευταίο διάστημα και τη δυνατότητα πληρωμής της κάθε δόσης της εφορίας σε δόσεις. Με αυτή τη μέθοδο μπορούσε κάποιος, για παράδειγμα, να εξοφλήσει τον ΕΝΦΙΑ όχι σε 6 μηνιαίες δόσεις, όπως προέβλεπε η φορολογική νομοθεσία, αλλά ακόμη και σε 15 μηνιαίες δόσεις.
• Η αγορά καυσίμων, αποτέλεσε άλλο ένα ισχυρό κίνητρο. Σε συνεργασία με αλυσίδες πρατηρίων, οι τράπεζες εξασφάλιζαν εκπτώσεις της τάξεως του 2%-3% σε όσους αγόραζαν είτε βενζίνη είτε ακόμη και πετρέλαιο θέρμανσης. Μάλιστα, για το τελευταίο δίνεται η δυνατότητα και πληρωμής σε άτοκες δόσεις, με αποτέλεσμα όσοι διαθέτουν το υπόλοιπο στην πιστωτική τους κάρτα να ξεπερνούν και το εμπόδιο του να πρέπει να πληρώσουν ένα μεγάλο ποσό μαζεμένο.
• Στον κατάλογο των κινήτρων έχουν προστεθεί τα τελευταία χρόνια τόσο οι εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας όσο και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Αγοράζοντας με «πιστωτική», οι καταναλωτές μπορούν είτε να συγκεντρώσουν πόντους τους οποίους μπορούν να εξαργυρώσουν σε μελλοντικές αγορές τους είτε ακόμη και να εξασφαλίσουν εκπτώσεις σε επόμενους λογαριασμούς. Οσον αφορά στους λογαριασμούς τηλεφώνου, η λογική είναι συγκεκριμένη: όσο περισσότερες συναλλαγές κάνει ο κάτοχος της κάρτας (όποιες και αν είναι αυτές οι συναλλαγές), τόσο μεγαλύτερη έκπτωση εξασφαλίζει από τον λογαριασμό του τηλεφώνου.

Γιατί ο Βαρουφάκης βάζει συνέχεια το χέρι του στην τσέπη; Τι λένε οι ψυχολόγοι

Γιατί ο Βαρουφάκης βάζει συνέχεια το χέρι του στην τσέπη; Τι λένε οι ψυχολόγοι

Το χέρι στην τσέπη του παντελονιού, ανασηκώνοντας ελαφρά το πουκάμισο που φορά πάντα έξω από το παντελόνι: Αυτή είναι μια κλασική εικόνα του Γιάννη Βαρουφάκη. Και που συζητείται τόσο όσο και οι ενδυματολογικές επιλογές του ακόμη και στις πλέον «επίσημες» διαβουλεύσεις και επαφές. Κάποιοι έσπευσαν να τον κατηγορήσουν ως αγενή και αλαζόνα, να τον κατηγορήσουν πως δεν τον ενδιαφέρει το πρωτόκολλο, οι κανόνες καλής συμπεριφοράς, να τον κατηγορήσουν για έλλειψη σεβασμού. Άλλοι είπαν ότι είναι το προσωπικό του στυλ και είναι το λιγότερο ανόητο να μιλάς για τέτοια θέματα την ώρα που διαπραγματεύεται το μέλλον της οικονομίας της χώρας. Τι λένε όμως οι ψυχολόγοι και οι ειδικοί στη γλώσσα του σώματος; Λένε λοιπόν πως είναι ένδειξη έλλειψης αυτοπεποίθησης και αμηχανίας. Σύμφωνα με το iefimerida, o άντρας που φέρνει το χέρι στην τσέπη αισθάνεται άβολα, ίσως και όχι και τόσο σίγουρος για τον εαυτό του. Ενστικτωδώς κρύβει τα χέρια του στην τσέπη όταν αισθάνεται νευρικός. Οι ειδικοί στις δημόσιες σχέσεις απαγορεύουν στους πελάτες τους, κυρίως στους πολιτικούς, να βάζουν τα χέρια στις τσέπες. Τους προτείνουν να τα κινούν για να δείχνουν πως έχουν τον έλεγχο και αν πραγματικά δεν ξέρουν τι να κάνουν με αυτά, να τα ακουμπούν στους γοφούς. Οχι όμως να τα βάζουν μέσα στις τσέπες.

Ο πρώην εκπρόσωπος της Ελλάδας στο ΔΝΤ, αναλαμβάνει το ΤΧΣ

Ο πρώην εκπρόσωπος της Ελλάδας στο ΔΝΤ, αναλαμβάνει το ΤΧΣ

Ο Παναγιώτης Ρουμελιώτης, πρώην ευρωβουλευτής, υπουργός του ΠΑΣΟΚ και εκπρόσωπος της Ελλάδας στο ΔΝΤ, φαίνεται πως θα αναλάβει την ηγεσία του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.

Μετά το ΤΑΙΠΕΔ, που μετονομάζεται σε Ταμείο Κρατικής Περιουσίας εξελίξεις αναμένονται και στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, εντός της τρέχουσας εβδομάδας. Πληροφορίες μάλιστα θέλουν τον οικονομολόγο Παναγιώτη Ρουμελιώτη να αναλαμβάνει ευθύνες στον φορέα. Τα μέλη του ΤΧΣ, διορίζονται με απόφαση του υπουργού Οικονομικών, ενώ υπάρχει η δυνατότητα ανάκλησής τους, από τον ίδιο.

Ο Παναγιώτης Ρουμελιώτης, συμμετείχε από το 1978 στο οικονομικό επιτελείο του Ανδρέα Παπανδρέου, ενώ έχει διατελέσει γγ του Υπουργείου Συντονισμού, υφυπουργός στο ίδιο Υπουργείο, υφυπουργός Οικονομικών, υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας, Υπουργός Εμπορίου και Υπουργός Εθνικής Οικονομίας. Το 1989 εκλέγεται ευρωβουλευτής και ένα μήνα αργότερα η ελληνική Βουλή τον παραπέμπει για δίκη στο Ειδικό Δικαστήριο που δίκασε το σκάνδαλο Κοσκωτά. Η Ευρωβουλή αρνείται να άρη την ασυλία του και τελικώς δεν δικάζεται με το νόμο περί ευθύνης Υπουργών.

Από τον Μάρτη του 2010 μέχρι και τον Δεκέμβρη του 2011 διετέλεσε εκπρόσωπος της Ελλάδας στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Έκτοτε είναι αντιπρόεδρος στο διοικητικό συμβούλιο της Τράπεζας Πειραιώς, έχοντας όμως υποβάλλει ήδη την παραίτησή του.

Πηγή: thetoc.gr

01.02.2015


28 Απριλίου 2013 στις 10:50

Τι προβλέπει ο νέος νόμος Ν.4093 για μισθούς και συντάξεις στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα

Από
 Τι προβλέπει ο νέος νόμος Ν.4093 για μισθούς και συντάξεις στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα
Γράφει ο Γιάννης Μπαλάγκας
Ειδικός συνεργάτης Δ.Ο.Ε.*
Για όσους θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης μέχρι 31-12-2012 ή μπορούν να θεμελιώσουν δικαίωμα σύνταξης μέχρι 31-12-2012 με εξαγορά πλασματικών ετών, δεν επέρχεται καμία μεταβολή στα συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα με την ψήφιση του νέου νόμου.
Για όσους θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης μέχρι 31-12-2012 ή μπορούν να θεμελιώσουν δικαίωμα σύνταξης μέχρι 31-12-2012 με εξαγορά πλασματικών ετών, δεν επέρχεται καμία μεταβολή στα συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα με την ψήφιση του νέου νόμου.
Ψηφίστηκε και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ο Ν.4093/2012 (ΦΕΚ 222α) που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων διατάξεις μισθολογικές αλλά και συνταξιοδοτικές που αφορούν τους υπαλλήλους τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα.
Οι κυριότερες διατάξεις που αφορούν τους εκπαιδευτικούς για μισθολογικά και συνταξιοδοτικά θέματα είναι:
Α. ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ
1.            Καταργούνται από 1-1-2013 τα επιδόματα Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας για όλους τους δημόσιους υπαλλήλους.
2.            Αναστέλλεται από 31-10-2011 μέχρι 31-12-2016 η σταδιακή περικοπή της υπερβάλλουσας μείωσης (προσωπικής διαφοράς) από τις αποδοχές όσων υπαλλήλων προέκυψε με την ένταξή τους στο νέο μισθολόγιο.
Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με το ν.4024/2011 άρθρο 29 παρ 2 και την υπ” αριθμ. οικ. 2/20433/0022/8-3-2012 εγκύκλιο της 22^ Διεύθυνσης Μισθολογίου του Γ.Λ.Κ. εφόσον με τις διατάξεις του νέου μισθολογίου προκλήθηκε μείωση στις αποδοχές του υπαλλήλου μεγαλύτερη από το 25% του συνόλου των αποδοχών που ελάμβανε ο υπάλληλος στις 31-10-2011, η μείωση αυτή κατανεμήθηκε ως εξής: Το 25% της μείωση αυτής καταβλήθηκε από 1-11-2011 έως 30-10-2012 και η υπερβάλλουσα μείωση κατανεμήθηκε ισόποσα σε χρονικό διάστημα 2 ετών από 1-11-2012. Αυτή η υπερβάλλουσα μείωση αναστέλλεται μέχρι 31-12-2016. (αυτή η ρύθμιση αφορά ελάχιστους εκπαιδευτικούς)
Διευκρίνιση: Με αφορμή ερωτήματα συναδέλφων σχετικά με την περικοπή των οικογενειακών επιδομάτων που αναφέρει ο νέος ασφαλιστικός νόμος, διευκρινίζουμε ότι η περικοπή αυτή δεν αφορά τα οικογενειακά επιδόματα που χορηγούνται στους δημόσιους υπαλλήλους σύμφωνα με το ν.4024/2011, τα οποία θα εξακολουθήσουν να χορηγούνται χωρίς να επέρχεται καμία μεταβολή στον τρόπο χορήγησης αλλά αναφέρεται στα επιδόματα των τριτέκνων, πολυτέκνων που χορηγούνται από τη Γενική Γραμματεία Πρόνοιας του Υπουργείου Εργασίας.
Ψηφίστηκε και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ο Ν.4093/2012 (ΦΕΚ 222α) που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων διατάξεις μισθολογικές αλλά και συνταξιοδοτικές που αφορούν τους υπαλλήλους τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα.
Ψηφίστηκε και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ο Ν.4093/2012 (ΦΕΚ 222α) που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων διατάξεις μισθολογικές αλλά και συνταξιοδοτικές που αφορούν τους υπαλλήλους τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα.
Β. ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ
Για όσους θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης μέχρι 31-12-2012 ή μπορούν να θεμελιώσουν δικαίωμα σύνταξης μέχρι 31-12-2012 με εξαγορά πλασματικών ετών, δεν επέρχεται καμία μεταβολή στα συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα με την ψήφιση του νέου νόμου.
Για τα πρόσωπα αυτά θα εξακολουθήσουν να ισχύουν οι συνταξιοδοτικές διατάξεις του Ν.3865/2010.
Διευκρινίζουμε ότι η εξαγορά των πλασματικών ετών νια τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος μπορεί να γίνει όποτε θέλει ο υπάλληλος ακόμη και κατά τη συνταξιοδότηση. Απόψεις που διατυπώνονται καθημερινά στα μέσα ενημέρωσης για κατάθεση αίτησης για θεμελίωση μέχρι 31-12-2012 είναι αβάσιμες, δηλώνουν, αν μη τι άλλο, τουλάχιστον άγνοια και δημιουργούν αναστάτωση τόσο στους ίδιους τους ασφαλισμένους όσο και στην υπηρεσία χωρίς λόγο. Το Γ.Λ.Κ στην υπ” αριθμ. 13725/0092 /26-1-2011 εγκύκλιο του, που αναφέρεται στη διαδικασία αναγνώρισης πλασματικών ετών, αναφέρει επί λέξει:
« Η αίτηση από το γονέα, μπορεί να υποβληθεί οποτεδήποτε ακόμα και κατά τη συνταξιοδότηση, αφού από καμία διάταξη του νόμου δεν προβλέπεται η υποβολή της σχετικής αίτησης εντός συγκεκριμένης προθεσμίας».
Από πού προκύπτει ότι η κατάθεση της αίτησης για αναγνώριση πλασματικών χρόνων πρέπει να υποβληθεί μέχρι 31-12-2012;
Συνιστάται μόνο για οικονομικούς λόγους, η αίτηση να υποβληθεί μέχρι 31-12-2015, διότι ο υπολογισμός της εξαγοράς των πλασματικών ετών θα γίνει με βάση τις συντάξιμες αποδοχές, όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί στις 31-10-2011.
Αν η αίτηση νια εξαγορά υποβληθεί από 1-1-2016 και μετά, ο υπολογισμός της εξαγοράς θα γίνει με βάση τις συντάξιμες αποδοχές του νέου μισθολογίου και θα στοιχίσει ακριβότερα, αφού οι βασικοί μισθοί του νέου μισθολογίου είναι μεγαλύτεροι σε σχέση με το παλιό μισθολόγιο.
Όσοι έχουν κάνει αίτηση για εξαγορά είτε στρατιωτικής θητείας είτε πλασματικών χρόνων (παιδιών-σπουδών) και δεν έλθει η πράξη αναγνώρισης μέχρι την ημερομηνία συνταξιοδότησης (ακόμη δεν έχουν εξεταστεί οι αιτήσεις του 2010), θα πρέπει να δηλώνουν στα δικαιολογητικά της συνταξιοδότησης ότι έχει υποβληθεί αίτηση για αναγνώριση πλασματικών χρόνων και να αναφέρουν και το αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης εξαγοράς για να συνεξεταστεί με τα άλλα δικαιολογητικά της συνταξιοδότησης.
Επίσης να διευκρινίσουμε για να μην πέφτουν θύματα οικονομικής εκμετάλλευσης ορισμένοι συνάδελφοι, δεν χρειάζεται καμία κατάθεση αίτησης-δήλωσης στο Γενικό Λογιστήριο, που να δηλώνουν ότι θεμελίωσαν δικαίωμα. Είναι αστείες αυτές οι δηλώσεις που κάποιοι/ες υποβάλουν.
Οι κυριότερες αλλαγές που επιφέρει ο νέος ασφαλιστικός νόμος είναι οι εξής:
1. Για όσους όμως θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης (25ετία) από 1-1-2013 και μετά, το όριο ηλικίας καταβολής της σύνταξης αυξάνεται στο 67° έτος για πλήρη σύνταξη και για μειωμένη σύνταξη στο 62° έτος της ηλικίας, τους. Μέχρι τώρα ήταν το 65° έτος της ηλικίας για άνδρες και γυναίκες που θεμελιώνουν δικαίωμα από 1-1-2013 και μετά και για μειωμένη το 60ό έτος.
2. Επίσης για όσους θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης από 1-1-2013 και μετά η σύνταξη καταβάλλεται ολόκληρη με τη συμπλήρωση 40 ετών υπηρεσίας και του 62oυ έτους της ηλικίας.
Έτσι ο πίνακας των εναλλακτικών δυνατοτήτων συνταξιοδότησης που είχαν οι υπάλληλοι που προσλήφθηκαν μετά την 1-1-1983 με το ν.3865/2010 και θεμελιώνουν δικαίωμα από 1-1-2011 διαμορφώνεται ως εξής:
Πίνακας 1
Πίνακας 1
3.            Για όσους αποχωρούν της υπηρεσίας από 1-1-2013 και μετά και δεν έχουν θεμελιώσει δικαίωμα σύνταξης, έχουν όμως 15ετή συντάξιμη υπηρεσία, η σύνταξη καταβάλλεται με τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας αντί του 65ου που ίσχυε μέχρι τώρα. Είναι τα λεγόμενα κατά παρέκκλιση συνταξιοδοτικά δικαιώματα. Η συμπλήρωση της ανωτέρω 15ετούς συντάξιμης υπηρεσίας δεν συνιστά θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος γι αυτό και όταν αποχωρεί κάποιος με λιγότερα έτη υπηρεσίας από αυτά που απαιτούνται νια τη θεμελίωση δεν βγαίνει ποτέ συνταξιοδοτική πράξη με αναστολή αλλά η έκδοσή της θα γίνει με τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας.
4.            Η μηνιαία σύνταξη ή το άθροισμα των μηνιαίων συντάξεων, επικουρικών και μερισμάτων άνω των 1000€, που καταβάλλονται από οποιαδήποτε πηγή και για οποιαδήποτε αιτία, μειώνεται από 1-1-2013 ως εξής:
α) για συνολικό ποσό σύνταξης ή αθροίσματος συντάξεων άνω των 1000€ και έως 1500€ μείωση 5%. Το ποσό που εναπομένει δεν μπορεί να υπολείπεται των 1000,01€
β) για ποσό από 1500,01 έως και 2000 € μείωση 10%. Το ποσό που εναπομένει δεν μπορεί να υπολείπεται των 1425,01€
γ) για ποσό 2000,01 C μείωση 15%. Το ποσό που εναπομένει δεν μπορεί να υπολείπεται των 1800,01€
Για τον προσδιορισμό του ποσοστού μείωσης λαμβάνεται υπόψη το ποσό της βασικής σύνταξης ή των μηνιαίων βασικών συντάξεων, όπως αυτά θα έχουν διαμορφωθεί την 31-12-20121, αφού αφαιρεθούν:
• Η εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων του Ν.3865/2010 όπως τελικά διαμορφώθηκε με το άρθρο 2 παρ. 13 του ν.4002/2011 και της επιπλέον εισφοράς της παρ. 14 του άρθρου 2 του ν.4002/2011
(Εισφορά 6% νια συντάξεις από 1400,01 έως 1700 €, 7% για συντάξεις από 1700.01 έως 2000 €, 9% νια συντάξεις από 2000,01 έως 2300 € κ.ο.κ)
•             Η μείωση που επιβλήθηκε με τις διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου 1 του ν.4024/2011 ( μείωση του ποσού της κύριας σύνταξης που υπερβαίνει τα 1000 € κατά 40% νια όσους είναι κάτω των 55 ετών και 20% νια το ποσό της κύριας σύνταξης που υπερβαίνει τα 1200 € νια όσους είναι άνω των 55 ετών).
•             Η μείωση που επιβλήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν.4052/2012 ( μείωση κατά 12% νια το ποσό της κύριας σύνταξης που υπερβαίνει τα 1300 €)
Εξαιρούνται των ανωτέρω μειώσεων οι συνταξιούχοι του Δημοσίου, οι οποίοι είναι ανίκανοι νια την άσκηση κάθε βιοποριστικού επαγγέλματος κατά ποσοστό 80% και άνω καθώς και όσοι λαμβάνουν το επίδομα ανικανότητας της παρ.6 του άρθρου 54 του ΠΔ 169/2007 (είναι αυτοί που συνταξιοδοτήθηκαν γιατί έπαθαν εξαιτίας της υπηρεσίας σοβαρές αναπηρίες).
Το ποσό της ανωτέρω μείωσης επιμερίζεται αναλογικά σε κάθε ασφαλιστικό φορέα και αποτελεί έσοδο δικό του. Γι αυτό από εδώ και πέρα δυσκολεύει ο τρόπος υπολογισμού της σύνταξης.
5.            Καταργούνται από 1-1-2013 τα επιδόματα Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας για όλους τους συνταξιούχους του Δημοσίου.
6.            Θεσπίζεται από 1-1-2013, ως ανώτατο όριο σύνταξης ή συντάξεων, που καταβάλλεται από το Δημόσιο σε άγαμες ή διαζευγμένες ενήλικες θυγατέρες, των οποίων το συνταξιοδοτικό δικαίωμα γεννήθηκε πριν την ημερομηνία δημοσίευσης του ν.3865/2010, το ποσό των 720 €, εφόσον δεν πρόκειται νια ανήλικες ή ανάπηρες κατά 67% και άνω ή σπουδάζουν. Παράλληλα, αναφέρονται οι περιπτώσεις αναστολής ή περικοπής της από μεταβίβαση σύνταξης με βάση τα δηλωθέντα εισοδήματα του προηγούμενου οικονομικού έτους.
Οι περιπτώσεις αυτές αναφέρονται στις άγαμες ή διαζευγμένες θυγατέρες θανόντων συνταξιούχων, που προσλήφθηκαν στο Δημόσιο μέχρι 31-12-1982 και των οποίων το συνταξιοδοτικό δικαίωμα γεννήθηκε πριν την 21-7-2010, ημερομηνία που ψηφίστηκε ο ν.3865 και στις οποίες καταβάλλονταν η σύνταξη ολόκληρη ή μεπεριορισμούς ανάλογα με τα άλλα δηλωθέντα εισοδήματα στη φορολογική δήλωση του προηγούμενου οικ. έτους.
Τέλος να ενημερώσουμε ότι, με νομοθετική ρύθμιση που θα έλθει στη Βουλή το αμέσως προσεχές διάστημα, καταργούνται οι τρίμηνες αποδοχές, όπως τις γνωρίζαμε μέχρι σήμερα και θα αντικατασταθούν από τις εξάμηνες αποδοχές κατά τις οποίες αυτός που καταθέτει τα δικαιολογητικά του για συνταξιοδότηση θα λαμβάνει το 50% του βασικού του μισθού για 6 μήνες και όταν θα εκδίδεται η συνταξιοδοτική του πράξη θα γίνεται συμψηφισμός των εξάμηνων αποδοχών με τις αποδοχές της σύνταξης και θα παίρνει τη διαφορά. Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται ακόμη περισσότερο ο χρόνος που παραμένει κάποιος απλήρωτος μέχρι την έκδοση της συνταξιοδοτικής του πράξης.
7. ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΦΑΠΑΞ ΠΟΥ ΧΟΡΗΓΕΙ ΤΟ Τ.Π.Δ.Υ
Στους ασφαλισμένους μέχρι 31-12-1992 που αποχώρησαν ή θα αποχωρήσουν της υπηρεσίας από 1-8-2010 και μετά, στους οποίους δεν έχει εκδοθεί η απόφαση χορήγησης του εφάπαξ βοηθήματος, το ποσό του εφάπαξ βοηθήματος μειώνεται κατά 22,67%.
Η ανωτέρω μείωση διενεργείται μετά την εφαρμογή των μειώσεων που προβλέπονται στο ν.4024/2011 άρθρο 2 παρ. 6. Συγκεκριμένα:
Σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 2 του ν. 4024/2011 όσοι εξήλθαν της υπηρεσίας από 1-1-2010 μέχρι 31-12-2010, μειώνεται το εφάπαξ κατά 15%, ενώ όσοι εξήλθαν ή θα εξέλθουν της υπηρεσίας από 1-1-2011 και μετά η μείωση είναι 20%.
Σύμφωνα λοιπόν με το νέο ασφαλιστικό νόμο, όσοι εξήλθαν της υπηρεσίας από 1-1-2010 μέχρι 31-7-2010 η μείωση στο εφάπαξ είναι 15%. Όσοι εξήλθαν της υπηρεσίας από 1-8-2010 μέχρι 31-12-2010 και δεν έχει εκδοθεί η απόφαση χορήγησης του εφάπαξ βοηθήματος, θα γίνει πρώτα η μείωση 15% και στη συνέχεια θα γίνει μείωση κατά 22,67%. π.χ:
Υπάλληλος που αποχώρησε της υπηρεσίας από 1-8-2010 μέχρι 31-12-2010 με 30 έτη ασφάλισης στο Τ.Π.Δ.Υ δικαιούται εφάπαξ 50.000 € Θα λάβει όμως 50.000 -15%= 42.500 και 42.500-22,67%=32.865 € Μείωση 34,27%
Υπάλληλος που εξήλθε ή εξέρχεται της υπηρεσίας μέχρι 31-12-2012 με 33 έτη ασφάλισης στο Ταμείο. Δικαιούμενο εφάπαξ 61500 €. Θα λάβει όμως 61.500 – 20% = 49.200 και 49.200 – 22,67% = 38.046 € Μείωση 38,14%
Αθήνα 13 του Νοέμβρη 2012

Η Ολλανδία με 594 δισ. δολάρια χρέος γιατί δεν έχει μνημόνιο;

XREOS1
Την ακόλουθη ανάρτηση τη βρήκαμε στο Facebook και την αναδημοσιεύουμε διότι τη θεωρούμε τροφή για σκέψη. Διαβάστε:
Σύμφωνα με τον Economist το χρέος της Ολλανδίας ανέρχεται στα 594,3 δισ. δολάρια
Ο κάθε Ολλανδός χρωστάει 35,195.17 δολάρια.
Ο κάθε Έλληνας χρωστάει 25,116.02 δολάρια.
Η σύγκριση για το αν είναι διαχειρίσιμο ένα χρέος πρέπει να γίνεται με βάση τα φορολογικά έσοδα και όχι με το ΑΕΠ.
Είναι γνωστό ότι το χρέος της Ολλανδίας ανά κάτοικο είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό της Ελλάδας.
Η Ολλανδία ελπίζει στην πολιτική της Μέρκελ που πιστεύει ότι θα κάνει τα ελλείμματα του νότου, πλεονάσματα του
βορρά.
- See more at: http://www.fnews.gr/i-ollandia-me-594-dis-dolaria-xreos-giati-den-exei-mnimonio/#sthash.DFmpZHtW.dpuf

Η Ολλανδία με 594 δισ. δολάρια χρέος γιατί δεν έχει μνημόνιο;

 3
Την ακόλουθη ανάρτηση τη βρήκαμε στο Facebook και την αναδημοσιεύουμε διότι τη θεωρούμε τροφή για σκέψη. Διαβάστε:
Σύμφωνα με τον Economist το χρέος της Ολλανδίας ανέρχεται στα 594,3 δισ. δολάρια
Ο κάθε Ολλανδός χρωστάει 35,195.17 δολάρια.
Ο κάθε Έλληνας χρωστάει 25,116.02 δολάρια.
Η σύγκριση για το αν είναι διαχειρίσιμο ένα χρέος πρέπει να γίνεται με βάση τα φορολογικά έσοδα και όχι με το ΑΕΠ.
Είναι γνωστό ότι το χρέος της Ολλανδίας ανά κάτοικο είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό της Ελλάδας.
Η Ολλανδία ελπίζει στην πολιτική της Μέρκελ που πιστεύει ότι θα κάνει τα ελλείμματα του νότου, πλεονάσματα του
βορρά.
- See more at: http://www.fnews.gr/i-ollandia-me-594-dis-dolaria-xreos-giati-den-exei-mnimonio/#sthash.DFmpZHtW.dpuf

Καραμανλης κουμπαρακι Ερτογαν 11/07/2020

Ας τον παρει ενα Τηλεφωνο Τι σκατα κουμπαρος ειναι