31.03.2012

4 ναυτιλιακές με 8 φέρι και κανένα δρομολόγιο στη γραμμή Πρίνου-Καβάλας!


(22/03/2012)
4 ναυτιλιακές με 8 φέρι και κανένα δρομολόγιο στη γραμμή Πρίνου-Καβάλας!



Μεγάλες ανατροπές στην ακτοπλοϊκή σύνδεση Καβάλας-Θάσου φέρνει η έλευση δύο νέων εταιριών στην Κεραμωτή. Η ξαφνική είσοδος δύο νέων παικτών από το τέλος του 2012 ωθεί την ΑΝΕΘ και τη ΝΕΚ σε κινήσεις τακτικής που έχουν ως συνέπεια… να θυσιαστεί τελείως η γραμμή του Πρίνου.
Οι δύο τοπικές εταιρίες δρομολογούν όλα τα σκάφη τους στη γραμμή Κεραμωτής-Λιμένα για να πάρουν μεγαλύτερο μερίδιο από τα κερδοφόρα δρομολόγια.

Τα θερινά δρομολόγια θέλει ο «Στέλιος Φιλιάγκος»

Η πρώτη περίπτωση άφιξης νέας εταιρίας αφορά το σκάφος «Στέλιος Φιλιάγκος» της ομώνυμης εταιρίας, το οποίο δεν κατάφερε μεν να μπει σφήνα στα φετινά καλοκαιρινά δρομολόγια (απορρίφθηκε το αίτημα από το ΣΑΣ) αλλά προγραμματίζει να ενταχθεί στα τοπικά δρομολόγια από τη νέα δρομολογιακή περίοδο.

Η κατάσταση είναι λίγο μπλεγμένη αφού στις δηλώσεις που έγιναν για την επόμενη περίοδο, η πλοιοκτήτρια εταιρία, ονόματι… «Όσιος Δαυίδ Ν.Ε.» έχει προγραμματίσει τα εξής: από 1/11/12 έως 30/4/13 να βάλει το σκάφος της στη γραμμή Πέραμα-Παλούκια κι από την 1/5/13 έως τις 31/10/13 να βάλει το σκάφος της στη γραμμή Λιμένα-Κεραμωτής. Αυτό σημαίνει ότι θα επιθυμεί μόνο την «αφρόκρεμα» για να μοιραστεί τα δρομολόγια του καλοκαιριού του 2013 με τα σκάφη της ΑΝΕΘ, της ΝΕΚ αλλά και της τρίτης εταιρίας που έρχεται.

Ο Τσώκος απέναντι στον πελάτη του

Η δεύτερη περίπτωση αφορά το «Πρωτοπόρος 5» της εταιρίας «Tsokos Lines» (Ευβοϊκός Ν.Ε.) το οποίο δηλώθηκε στη γραμμή Λιμένα-Κεραμωτής, για τη δρομολογιακή περίοδο από 1/11/2012 έως 30/10/2013.

Πρόκειται για την εταιρία που πούλησε το «Πρωτοπόρος 3» στην ΑΝΕΘ (το σημερινό Θάσος 1) η οποία μάλλον ορέγεται την αυξημένη κίνηση των τοπικών μας γραμμών.

Κάποιες πληροφορίες θέλουν την εταιρία του κ. Τσώκου να μην έρχεται απλώς από Οκτώβρη, αλλά να φτάνει στις γραμμές μας νωρίτερα, από το φετινό κιόλας καλοκαίρι, σε περίπτωση που δρομολογήσει νέο σκάφος της.

Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή Τσώκου να μπλέξει με την «πιάτσα» ενός πελάτη του, δείχνει ότι μάλλον τα τσούγκρισε με την ΑΝΕΘ.

Καβάλα-Λιμένα με ταχύπλοο

Εκτός από τις δυο νέες εταιρίες που προσπαθούν να φέρουν φέρι στις τοπικές γραμμές, νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι μια άλλη, τρίτη εταιρία που σκόπευε να φέρει ταχύπλοο σκάφος για τη γραμμή Λιμένα-Καβάλας, τελικά επιμένει και θα το κάνει. Πρόκειται για σκάφος με το όνομα «Σποράδες», ιδιοκτησίας εφοπλιστή με καταγωγή από την Σκόπελο. Το σκάφος αυτό, μήκους 30 μέτρων περίπου, λέγεται ότι μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 21 ναυτικών μιλίων την ώρα και έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει έως 130 επιβάτες ανά δρομολόγιο, με τιμή εισιτηρίου στα 10 ευρώ, δηλαδή όσο κόστιζε το δρομολόγιο με τα υδροπτέρυγα που εξυπηρετούσαν μέχρι πρότινος το νησί. Σε κάθε περίπτωση, η ενδεχόμενη δραστηριοποίηση του συγκεκριμένου επιχειρηματία, θα φέρει τα πάνω κάτω στη δραστηριότητα των φέρι μπόουτ, είτε έχουμε μόνο τις δύο σημερινές εταιρίες, είτε έχουμε συνολικά τέσσερις.

ΑΝΕΘ-ΝΕΚ αφήνουν τον Πρίνο χωρίς δρομολόγια για να απαντήσουν στον ανταγωνισμό

Με δεδομένο τον… συνωστισμό που θα υπάρξει στη γραμμή του Λιμένα, από την άφιξη των δύο νέων εταιριών, η ΑΝΕΘ και η ΝΕΚ προχώρησαν σε κίνηση-ματ, δρομολογώντας όλα τα σκάφη τους στη γραμμή του Λιμένα και αφήνοντας έτσι τη γραμμή του Πρίνου, χωρίς ούτε ένα δρομολόγιο. Στις αρχικές δηλώσεις που έκαναν για τη δρομολογιακή περίοδο 1/11/2012-30/10/2013, οι δύο εταιρίες δεν είχαν δείξει ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις σε σχέση με την τρέχουσα περίοδο. Η ΝΕΚ είχε δηλώσει τα αμφίπλωρα «Άγιος Ραφαήλ» και «Πλατυτέρα Θάσου» στη γραμμή του Λιμένα ενώ το «Παναγία Θάσου» το είχε δηλώσει και στις δύο γραμμές (Λιμένα και Πρίνου). Κάτι αντίστοιχο είχε κάνει και η ΑΝΕΘ, δηλώνοντας το «Θάσος 1» και το «Θάσος 6» στη γραμμή του Λιμένα και το «Θάσος 7» και στις δύο γραμμές.

Μάλιστα, η ΑΝΕΘ στην πρώτη της υποβολή δρομολογίων, είχε δηλώσει κι ένα «σκάφος υπό αγορά ή υπό ναύλωση» στη γραμμή Λιμένα-Κεραμωτής.

Σε αυτές τις πρώτες δηλώσεις, η μεν «Tsokos Lines» είχε δηλώσει το «Πρωτοπόρος 5» στη γραμμή Ερέτρια-Ωροπός, η δε «Όσιος Δαυίδ» είχε δηλώσει το «Φιλιάγκος» στη γραμμή Πέραμα-Παλούκια. Οι δηλώσεις αυτές είχαν ανακοινωθεί στις 14 Φεβρουαρίου κι ήταν οι αρχικές.

Στην πορεία, οι δύο νέοι «παίκτες», πήγαν κι έκαναν τροποποιήσεις των αρχικών δηλώσεών τους, βάζοντας τα σκάφη τους στη γραμμή της Λιμένα-Κεραμωτής.

Βλέποντας τα νέα δεδομένα, ΑΝΕΘ και ΝΕΚ έπραξαν το ίδιο πράγμα, αφαιρώντας το «Θάσος 7» και το «Παναγία Θάσου» αντίστοιχα, από τη γραμμή του Πρίνου και δρομολογώντας τα μόνο στη γραμμή του Λιμένα, όπως και τα υπόλοιπα σκάφη των δύο εταιριών. Οι δηλώσεις αυτές ανακοινώθηκαν στις 29 Φεβρουαρίου και είναι οι τελικές, εκκρεμεί ωστόσο η γνωμοδότηση του κάθε Λιμεναρχείου.

Θυσιάστηκε η γραμμή του Πρίνου

Έτσι, μετά από το φετινό καλοκαίρι, και για ένα χρόνο, στη γραμμή του Λιμένα θα υπάρχουν 8 φέρι!!! Το πόσα δρομολόγια όμως θα κάνει κάθε εταιρία, εξαρτάται από τον αριθμό των σκαφών της. Έτσι με δεδομένο ότι ΑΝΕΘ-ΝΕΚ θα έχουν 6 από τα 8 σκάφη, τότε θα εκτελούν το 75% των δρομολογίων ενώ το υπόλοιπο 25% θα μοιραστούν οι δύο νεοεισερχόμενες στην τοπική αγορά. Όμως με αυτόν τον τρόπο, θυσιάζεται η γραμμή του Πρίνου, ίσως και για πάντα.

Αν η ΑΝΕΘ και η ΝΕΚ είχαν από δύο σκάφη η κάθε μία στη γραμμή του Λιμένα, τότε θα έπαιρναν το 67% των δρομολογίων και οι άλλες δύο θα μοιράζονταν το 33%.

Φαίνεται όμως ότι αποφάσισαν να ελαχιστοποιήσουν τις απώλειες στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

«Πρόσκαιρη η αποχώρηση»

Ερωτηθείς σχετικά με το πώς έφτασαν στο σημείο να καταργούν τη γραμμή του Πρίνου, ο πρόεδρος του Δ.Σ. της ΑΝΕΘ Γρηγόρης Χατζηεμμανουήλ, ανέφερε στην «Ε» τα εξής: «Ήταν μια κίνηση τακτικής. Ξαφνικά είδαμε ότι θα είμαστε 4 εταιρίες στη γραμμή του Λιμένα, η οποία είναι και η πιο κερδοφόρα. Για να απαντήσουμε στον ανταγωνισμό και να κρατήσουμε τα κεκτημένα μας, δρομολογούμε όλα τα σκάφη μας σε αυτή τη γραμμή. Μέχρι τώρα, χρηματοδοτούσαμε μόνοι μας τη γραμμή του Πρίνου η οποία είναι ζημιογόνα για 10 μήνες από τους 12 κάθε έτους, διαθέτοντας εκεί μέρος των κερδών μας από τη γραμμή του Λιμένα. Τώρα που προέκυψε θέμα δύο νέων σκαφών, δεν σκοπεύουμε να αφήσουμε την ΑΝΕΘ εκτεθειμένη στις απώλειες που θα προκαλέσουν οι δύο νέες εταιρίες. Δε μπορούμε να αφήσουμε την ΑΝΕΘ να πάθει ζημιά. Εμείς επενδύαμε εδώ και κρατούσαμε τη γραμμή του Πρίνου. Τώρα όμως πρέπει να μειώσουμε τα λειτουργικά μας έξοδα και να ρίξουμε όλες μας τις δυνάμεις στη γραμμή του Λιμένα. Αυτή η κίνηση, εκτιμώ ότι θα είναι πρόσκαιρη, προσωρινή. Θέλω να πιστεύω ότι οι δύο νέες εταιρίες δεν θα παραμείνουν περισσότερο και θα καταφέρουμε ένα χρόνο μετά να ξανακάνουμε δρομολόγια από τον Πρίνο».

«Τα κάνουν όλα για να πουλήσουν»

Το νέο σκηνικό που διαμορφώνεται, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΑΝΕΘ, θα είναι… τραβηγμένο στα άκρα. Τον χειμώνα, οι τέσσερις πλέον εταιρίες θα εκτελούν 25 δρομολόγια την ημέρα (!) ενώ το καλοκαίρι 50 δρομολόγια ημερησίως. Τον χειμώνα το ένα δρομολόγιο από το άλλο θα απέχει λιγότερο από μία ώρα ενώ το καλοκαίρι η απόσταση θα είναι 15-20 λεπτά. «Θα ματώσουμε εμείς αλλά θα ματώσουν κι αυτοί γιατί τα πετρέλαια είναι στα ύψη. Αλλά είμαστε από το ‘74 εδώ και δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παίξει με την εταιρία. Φημολογείται ότι έρχονται με σκοπό να πουλήσουν τα σκάφη τους. Η εταιρία του κ. Τσώκου είχε πουλήσει σε μας τον ‘’Πρωτοπόρο 3΄΄ ενώ η άλλη εταιρία είχε πουλήσει στην εταιρία του κ. Μητσόπουλου. Είναι προφανής ο σκοπός τους. Αλλά εμείς, δεν πρόκειται ούτε μία στο εκατομμύριο να δώσουμε τα λεφτά μας σε αυτούς. Ήταν πραγματικά ύπουλη η κίνηση του Τσώκου, ο οποίος ήρθε το καλοκαίρι στη Θάσο και παρατηρούσε με προσοχή τα δεδομένα. Σε τέτοιες πιέσεις όμως δεν θα ενδώσουμε».

Τάσος ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ

Keine Kommentare:

Καραμανλης κουμπαρακι Ερτογαν 11/07/2020

Ας τον παρει ενα Τηλεφωνο Τι σκατα κουμπαρος ειναι