31.10.2012

Από την παράταξη ‘’ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ’


Ειδήσεις

Ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο υποδομής του νησιού δεν θα πρέπει να αποτελέσει παρελθόν παρά τις μεγάλες ανάγκες - το σχεδιασμό - τις προσπάθειες και τις μελέτες γι αυτό

25.10.2012
Με την υπ’ αριθ. Κ 171/31-1-2007 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, η οποία δημοσιεύθηκε στο υπ’ αριθ. 84/6-3-2007 ΦΕΚ τ. Δ΄, κηρύχθηκε αναγκαστική απαλλοτρίωση για λόγους δημόσιας ωφέλειας και ειδικότερα για την κατασκευή έργου «βελτίωση της Εθνικής οδού 69 από Σκάλα Καλλιράχης έως Καλύβια Λιμεναρίων Θάσου» ακινήτων συνολικού εμβαδού 91.672,43 τ.μ., που βρίσκονται στην περιοχή του Δήμου Θάσου και φαίνονται στα κτηματολογικά διαγράμματα και στους αντίστοιχους κτηματολογικούς πίνακες  που συντάχθηκαν από τους μελετητές και εγκρίθηκαν από τη Διεύθυνση Δημοσίων Έργων. Η απαλλοτρίωση κηρύχθηκε υπέρ και με δαπάνη του Δημοσίου και θα αντιμετωπιζόταν από τις πιστώσεις του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (αριθμός έργου 2006 ΕΠ03100003 της ΣΑΕΠ031), σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν. 653/1977 και του ΠΔ 929/1979, όπως ισχύουν, ενώ με την υπ’ αριθ. πρωτ. κ 3497/29-9-2008 απόφαση του Γενικού Διευθυντή Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης διορθώθηκαν τα κτηματολογικά στοιχεία της απαλλοτρίωσης. Κατόπιν των από 27-10-2008 και 30-10-2008 αιτήσεων περί προσδιορισμού αποζημίωσης συντάχθηκε η υπ’ αριθ. πρωτ. 2402/19-12-2008 έκθεση της επιτροπής προεκτίμησης του άρθρου 15 του Ν. 2882/2001 ως προς το ύψος της τυχόν οφειλόμενης κατά το άρθρο 13 παρ.4 Ν. 2882/2001 ιδιαίτερης αποζημίωσης. Οι απαλλοτριούμενες εκτάσεις αποτελούνται κυρίως από ελαιοκτήματα και γενικά τα ακίνητα με αγροτική χρήση και πολυετείς καλλιέργειες μη αρδευόμενες, καθώς και από ορισμένα χέρσα αγροτεμάχια, βρίσκονται εκτός σχεδίου πόλης ή οικισμών και δεν έχουν ειδικούς όρους δόμησης, εμπίπτουν στο κατά τις ισχύουσες διατάξεις σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας ακινήτων εκτός σχεδίου πόλης και οικισμών, σύμφωνα με την αριθ. 1020571/489/00ΤΥ/Δ΄/27-2-2007 Πολ 1036 απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών. Η ευρύτερη περιοχή όπου βρίσκονται τα απαλλοτριούμενα ακίνητα βρίσκεται στη δυτική και νοτιοδυτική πλευρά της νήσου Θάσου, εκτείνεται από τη Σκάλα Καλλιράχης έως τα Καλύβια Λιμεναρίων του Δήμου Θάσου και τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει τουριστική ανάπτυξη, όπως οι περισσότερες περιοχές της Θάσου. Από το Μον.Πρωτ.Καβάλας εκδόθηκε η με αριθ. 11/2010 απόφαση επί της με αριθμό κατάθεσης 53/30-8-2007 αίτησης περί προσδιορισμού προσωρινής τιμής μονάδας αποζημίωσης των αναφερομένων σ’ αυτή ρυμοτομούμενων ακινήτων, της με αριθμό 27/31-3-2009 αιτήσεως, των απαιτήσεων των κυρίως παρεμβάσεων και των αιτήσεων αναγνώρισης δικαιούχων αποζημίωσης, κατόπιν της έκδοσης προηγούμενα της με αριθμό 64/2008 μη οριστικής απόφασης του εν λόγω δικαστηρίου με την οποία είχε κηρυχθεί απαραίτητη η συζήτηση της, με την οποία καθορίσθηκε προσωρινή τιμή μονάδας αποζημίωσης των απαλλοτριούμενων ακινήτων και επικειμένων, ενώ εκκρεμεί στο Εφετείο Κομοτηνής αίτηση για καθορισμό οριστικής τιμής μονάδος αυτών.
Στο περιφερειακό συμβούλιο της Περιφέρειας Α.Μ.Θράκης της Δευτέρας 2-7-2012 στην Κομοτηνή ένα από τα θέματα της ημερήσιας διάταξης αφορούσε και την λήψη απόφασης για ‘’αυτοδίκαια άρση της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης που όπως παραπάνω είχε κηρυχθεί για την βελτίωση του περιφερειακού δρόμου από Καλλιράχη μέχρι τα Λιμενάρια’’ και από αυτό λήφθηκε η με αριθ. 243/2012 ομόφωνη απόφασή του (αρ. πρακτικού 11/2012) με την οποία ομόφωνα εγκρίθηκε η αυτοδίκαια άρση της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης που είχε κηρυχθεί με την Κ-171 /31-1-2007 (ΦΕΚ 84/6-3-2007 τ. ΑΑΠ) απόφαση του Γεν. Γραμ. Περιφέρειας ΑΜΘ για την κατασκευή του έργου ‘’Βελτίωση ΕΟ 69 από Σκάλα Καλλιράχης έως Καλύβια Λιμεναρίων Θάσου’’.
Κρίθηκε απαραίτητη η παράκαμψη του παλιού παραλιακού οδικού δικτύου περιοχής ακρωτηρίου Κεφαλάς με εσωτερικό δίκτυο από την περιοχή κοιμητηρίων Σκάλας Μαριών προς τον οικισμό Άγιος Γεώργιος Καλύβια (Λιμεναρίων). Το τμήμα της οδού στην περιοχή του ακρωτηρίου ‘’Κεφαλάς’’ αποφασίσθηκε να αντικατασταθεί με άλλο ασφαλέστερο βορειότερα, εξ αιτίας του κινδύνου δημιουργίας προβλημάτων ομαλούς κυκλοφορίας στον παραλιακό δρόμο από κατακρημνίσεις, αποκολλήσεις, κατολισθήσεις και άλλα προβλήματα σπηλαιώσεων ή αντοχής πετρωμάτων στον βραχώδη όγκο στον οποίο υπάρχει μεγάλη δυσκολία βελτίωσης, αναβάθμισης και διαπλάτυνσης της οδού με διατήρηση ερεισμάτων που σε ορισμένα σημεία ήδη δεν υπάρχουν. Άλλωστε σε ενδεχόμενη περίπτωση αποκλεισμού της κυκλοφορίας από την εν λόγω οδό και κατά τους χειμερινούς μήνες σε περιόδους εντόνων βροχοπτώσεων υπάρχει μεγάλο πρόβλημα επίσης για την οδική κυκλοφορία από το άλλο τμήμα της οδού γιατί πριν τον οικισμό Άγιος Γεώργιος Καλύβια Λιμεναρίων στην διάβαση διαμέσου του χειμάρρου Μαριών, όπου δεν υπάρχει γέφυρα και πολλές φορές τα ορμητικά νερά του καθιστούν την διέλευση απροσπέλαστη και με οχήματα.  Από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων θα μπορούσε να καλυφθεί μόνο η δαπάνη της κήρυξης της παραπάνω απαλλοτρίωσης από το 2007 μέχρι και πρόσφατα, γιατί η κατασκευή του οδικού αυτού έργου θα χρηματοδοτούταν μετά την ένταξή του από το ΕΣΠΑ. Παρά την ένταξη του εν λόγω οδικού έργου στον κρατικό σχεδιασμό για κάποιους λόγους οικονομικούς ή άλλες προτεραιότητες καθυστέρησε η καταβολή αποζημιώσεων για συντέλεση των απαλλοτριώσεων κατά το Σύνταγμα και η χρηματοδότηση του έργου, ενώ υπήρχε πληρότητα και ετοιμότητά του από πλευράς μελετών, χαρτογραφήσεων και αποτυπώσεως με συνέπεια να υπαναχωρεί η πολιτεία σε σχέση με τις αρχικές επιλογές και αποφάσεις της. Σταθμίζοντας τις μεγάλες ανάγκες από τον μεγάλο αριθμό διακινουμένων οχημάτων, τους κινδύνους ατυχημάτων, την αύξηση του όγκου αλλά και του αριθμού μεγάλων φορτηγών αυτοκινήτων, λεωφορείων κλπ από την μια πλευρά και την δυνατότητα άντλησης πόρων και από ευρωπαϊκά προγράμματα όπως ΕΣΠΑ (Δ Προγραμματική Σύμβαση Δ ΚΠΣ) θα έπρεπε με τέτοιες υποδομές να ενισχυθεί η αναβάθμιση περιοχών και να διευκολυνθούν οι οδικές μετακινήσεις με ασφάλεια, να μειωθεί ο χρόνος της μετακίνησης, να εξυπηρετηθεί η επισκεψιμότητα και να αναπτυχθούν και να αναδειχθούν περιοχές, φαίνεται ότι δεν προχωράει το εν λόγω έργο και αναιρούνται οι μέχρι σήμερα προσπάθειες.
Το μεγαλύτερο μέρος του εν λόγω τμήματος αυτού του οδικού δικτύου του νησιού είχε χαραχθεί, αποτυπωθεί και κατασκευασθεί κατά τα έτη 1967 έως το 1971 δηλαδή πριν 40 έτη όταν κυκλοφορούσε το 1/10 των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται σήμερα ίσως και λιγότερο, χωρίς καμμία ιδιαίτερη βελτίωση, επέκταση, διαπλάτυνση ή αλλαγή του στο οδόστρωμα μέχρι σήμερα. Στον σχεδιασμό του εν λόγω δρόμου για τα τμήματα Πρίνου, Σωτήρα, Μαριές, Καλλιράχη υπήρξαν δυσκολίες, αλλά εδαφολογικά ή μορφολογικά ήταν λιγότερες από αυτές του οδικού δικτύου από Πρίνο μέχρι Λιμένα Θάσου.
Μετά τις απαραίτητες παρεμβάσεις, παραστάσεις και επιχειρήματα θα πρέπει να προχωρήσει αυτό το απαραίτητο για το νησί έργο, έστω και στην επόμενη προγραμματική σύμβαση 2013-2020, εφόσον έχει αποκλεισθεί από την τρέχουσα και να επανέλθει για να μην μείνουν όλες οι μέχρι τώρα προσπάθειες βελτίωσης αναβάθμισης και διαπλάτυνσης του οδικού αυτού σχεδιασμού για την καλύτερη και ασφαλέστερη οδική κυκλοφορία για διακίνηση των πολιτών που είναι επιβεβλημένη. Άλλωστε ελάχιστα εθνικά οδικά δίκτυα έχουν παραμείνει τα ίδια για περισσότερο από 40 χρόνια, ενώ εξ αιτίας της τουριστικής ανάπτυξης και των εξελίξεων έχουν μεταβληθεί τα δεδομένα εξυπηρέτησης οδικών αναγκών που υπήρχαν τότε.

Από την παράταξη ‘’ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ’’
στο Δ.Σ.  του Δήμου Θάσου
Οι Δημοτικοί
Σύμβουλοι
Μηνάς Βλαστάρης
Άγγελος Αρχοντίτσης

Keine Kommentare:

Καραμανλης κουμπαρακι Ερτογαν 11/07/2020

Ας τον παρει ενα Τηλεφωνο Τι σκατα κουμπαρος ειναι