11.01.2012

Χαρ. Πεταμίδης: «Το 80% του οδικού δικτύου της Θάσου είναι εκτός προδιαγραφών»

Προτάσεις για την αντιμετώπιση συγκεκριμένων προβλημάτων και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, περιλαμβάνει η μελέτη που ετοίμασε ο συγκοινωνιολόγος-πολεοδόμος, Χαράλαμπος Πεταμίδης, για λογαριασμό του Δήμου Θάσου, με σκοπό να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από σχετικό πρόγραμμα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.Προτάσεις για την αντιμετώπιση συγκεκριμένων προβλημάτων και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, περιλαμβάνει η μελέτη που ετοίμασε ο συγκοινωνιολόγος-πολεοδόμος, Χαράλαμπος Πεταμίδης, για λογαριασμό του Δήμου Θάσου, με σκοπό να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από σχετικό πρόγραμμα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. «Η αρχική μελέτη αφορούσε το τμήμα του δρόμου από τον Πρίνο μέχρι τα Λιμενάρια. Μετά την επεκτείναμε από τον Λιμένα μέχρι τον Θεολόγο», είπε στον «Κ.Τ.» και πρόσθεσε: «Με την μελέτη αυτή θέλαμε, δηλαδή η διοίκηση του Δήμου Θάσου ήθελε, να δει δύο πράγματα. Ο πρώτος στόχος, ήταν να αναγνωρίσει κάποια προβλήματα οδικής ασφάλειας και να προτείνει μέτρα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών. Και ο δεύτερος, ήταν να γίνουν κάποιες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις σε ορισμένους οικισμούς που έχουν εντονότερο πρόβλημα, όπως είναι τα Λιμενάρια και ο Ποτός. Η μελέτη προβλέπει κάποιες μικρότερες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και σε άλλους οικισμούς, όπως στου Σωτήρος και στην Σκάλα Καλλιράχης. Στα Λιμενάρια, ειδικότερα, προτείνεται η τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών. Επίσης, προτείνεται να τοποθετηθούν κάμερες ασφαλείας και ελέγχου της ταχύτητας των οχημάτων στην Σκάλα Καλλιράχης και ίσως στου Σωτήρος, καθώς και κάποιες διατάξεις πάνω στο οδόστρωμα, για τη μείωση της ταχύτητας, όπως έχουν τοποθετηθεί και στην Καβάλα. Έχουμε κάνει, ακόμα, μετρήσεις για ταχύτητες, επικλίσεις, ακτίνες καμπυλότητας κ.λπ. Γενικά, θα έλεγα, στην μελέτη αυτή δεν γίνεται πολύ ενδελεχής αναγνώριση των προβλημάτων, γιατί αυτή είναι μία μεγάλη δουλειά. Τα κυριότερα προβλήματα, όμως, τα έχουμε επισημαίνει».

Παράκαμψη του οικισμού του Πρίνου

Ερωτηθείς πότε άρχισε η εκπόνηση της μελέτης, απάντησε: «Το περασμένο καλοκαίρι είχε βγει, από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, μία χρηματοδότηση για μέτρα οδικής ασφάλειας. Αργότερα, ζητήθηκε από το Δήμο Θάσου να περιορίσει το κόστος των παρεμβάσεων και έτσι «συμμαζέψαμε» κάπως την αρχική μελέτη. Ο κυριότερος στόχος, τώρα, είναι να ενταχθεί η μελέτη για χρηματοδότηση. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μπορούν να γίνουν αμέσως και δεν χρειάζονται πολλά χρήματα. Όπως και η τοποθέτηση των φωτεινών σηματοδοτών. Ορισμένες, όμως, παρεμβάσεις που αφορούν, ουσιαστικά, στην επαναχάραξη του δρόμου, θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο και περισσότερα χρήματα για να υλοποιηθούν. Ένα άλλο σημαντικό που προτείνει η μελέτη, είναι η παράκαμψη του Πρίνου. Κάθε καλοκαίρι, μέσα στον οικισμό υπάρχει μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος και ιδιαίτερα όταν γίνεται το παζάρι. Θεωρώ ότι δεν είναι πολύ δύσκολο να γίνει το έργο αυτό. Το οικονομικό κόστος θα είναι λίγα εκατομμύρια ευρώ, αλλά το όφελος πολύ μεγάλο». Τέλος, στην ερώτηση ποια είναι η κατάσταση του οδικού δικτύου της Θάσου, απάντησε: «Αν μιλήσουμε ως απλοί οδηγοί, θα απαντήσουμε ότι δεν είναι άσχημη. Αν, όμως, την εξετάσουμε από απόψεως τεχνικών προδιαγραφών, είναι απαράδεκτη. Το ογδόντα τοις εκατό είναι εκτός προδιαγραφών. Στο τμήμα μεταξύ Λιμένα-Ραχωνίου, για παράδειγμα, που έχει γίνει διαπλάτυνση του δρόμου στην ευθεία, αυτή η παρέμβαση μπορεί να φαίνεται ωραία, αλλά είναι λανθασμένη. Γιατί «ξεγελάει» τους οδηγούς και ιδιαίτερα τους ξένους, να αναπτύξουν μεγάλη ταχύτητα, ενώ στη συνέχεια ο δρόμος στενεύει και υπάρχουν στροφές. Στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και στους αυτοκινητόδρομους, οι ταχύτητες των οχημάτων πρέπει να σταθερές. Αν ένα αυτοκίνητο κινείται με 120, ή 130, χιλιόμετρα, π.χ., στην ευθεία, θα πρέπει να κινείται με την ίδια ταχύτητα και στις στροφές».


ΠΗΓΗ http://www.k-tipos.gr/

Keine Kommentare:

Καραμανλης κουμπαρακι Ερτογαν 11/07/2020

Ας τον παρει ενα Τηλεφωνο Τι σκατα κουμπαρος ειναι