09.01.2012

Στον πόλεμο του ανταγωνισμού και την κρίση της οικονομίας για το νησί μας «Η Θάσος» λύση είναι ο τουρισμός

Το καταπράσινο νησί, το νησί με τις απέραντες παραλίες, το σμαραγδένιο νησί, το νησί τον σειρήνων, το νησί με το πιο λευκό μάρμαρο στον κόσμο, το παρθένο ελαιόλαδο και τη βρώσιμη ελιά, ψαρότοπος ονομαστός!!!

Μερικές φορές όμως ακούγεται και «Θάσος το νησί που αξίζει για διαμάντι και διαπραγματεύεται τις αξίες του σαν από μπακίρι, ανεκμετάλλευτο και εγκαταλελειμμένο στις φιλότιμες προσπάθειες αλλά και νοοτροπίες των κατοίκων»!!!!
Αναφέρεται στα ΜΜΕ και στην κατηγορία των λοιπόν προορισμών, χωρίς να εμφανίζεται σε τουριστικές εκθέσεις με στοχευόμενη παρουσία.
Οι περισσότεροι τομείς και κλάδοι της ελληνικής οικονομίας βρίσκονται σε ύφεση ενώ ο ελληνικός τουρισμός καταγράφει ποσοστά αύξησης τόσο σε διεθνείς αφίξεις, όσο και σε έσοδα με τις καλύτερες προοπτικές στο άμεσο μέλλον.
Θα πρέπει θεσμικός φορέας να καταγράφει και διαχειρίζεται διαχρονικά στατιστικά δεδομένα (όπως η δημοτική επιτροπή για την τουριστική προβολή και ανάπτυξη) για να παρακολουθείται η πορεία της τοπικής οικονομίας και συγκριτικά να προσδιορίζεται η κατάστασή της με άλλους τουριστικούς προορισμούς.

Για θετικότερες εξελίξεις και αναπτυξιακή προοπτική δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι:

Με την στήριξη της εκάστοτε δημοτικής αρχής και των συντονισμένων και δυναμικών προσπαθειών ενώσεων ή συλλόγων για τον τουρισμό, θα καταστεί σαφές στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον ότι πρέπει θα δοθεί ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα και σημασία που έχει ο τουρισμός για το νησί μας, τόσο από τους επιχειρηματίες και επαγγελματίες του νησιού όσο και για όλους τους κατοίκους, για την βελτίωση της ελάχιστης προσφερόμενης ποιότητας και το value for money των υπηρεσιών που προσφέρονται, γιατί μπορεί να γίνει η Θάσος ένας από τους 10 καλύτερους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδος όπως της αξίζει.
Με την μετάδοση ηχηρών μηνυμάτων θα βελτιωθεί η πραγματική εικόνα της κατάστασής της και θα προβληθούν οι δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα του τόπου μας για να τον επισκεφθούν και να τον απολαύσουν περισσότεροι τουρίστες και εκδρομείς.

Η προβολή του νησιού και διαφήμισή του απαιτεί συγκεκριμένες δράσεις και εξειδικευμένες επαγγελματικές γνώσεις, ετοιμότητα και εμπειρία σε θέματα τουρισμού υποστήριξη με εξοπλισμό για σύγχρονη διαφήμιση, μάρκετινγκ, συντονισμένες παρεμβάσεις στα τοπικά όσο και στα διεθνή ΜΜΕ με μετάδοση της αντίληψης ότι λειτουργεί ένας για όλους και όλοι για έναν.
Ο τουρισμός θα αποτελεί βασική προτεραιότητα κάθε δημοτικής αρχής και στην προσπάθεια γι’ αυτόν θα πρέπει να συμμετέχουν πρόσωπα με ειδικές γνώσεις, ξένες γλώσσες, χειρισμό ηλεκτρονικού υπολογιστή, με διάθεση προσφοράς σε αυτόν το τομέα και με μεράκι για την υποστήριξη τουριστικών προσπαθειών.
Με άμεση παροχή εξηγήσεων, θέσεων, ενημερώσεων, ανακοινώσεων για τυχόν προβλήματα που δημιουργούνται στη Θάσο, θα πρέπει να αντιμετωπίζονται αυτά για να μην γίνονται συχνά η πρώτη είδηση με αρνητικές επιπτώσεις μέχρι την διάψευσή τους όπου χρειάζεται.

Η παροχή ποιοτικών πληροφοριών & υπηρεσιών από το καλωσόρισμα του επισκέπτη στα λιμάνια του νησιού μας μέχρι την βελτίωση της σχέσης τιμής – ποιότητας, την εμπέδωση αίσθησης ασφάλειας και την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων του νησιού μας, θα πρέπει να περιλαμβάνονται στους κύριους στόχους.
Παραμερίζοντας μικροσυμφέροντα και μικροπολιτικές, να προάγονται πρωτοβουλίες με άμεσο κοινωνικό, επαγγελματικό όφελος και όχι απόμακρες θεωρητικές αντιλήψεις για τον τουρισμό.
Είναι οπωσδήποτε σημαντικό και δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει ότι όταν ο προορισμός δε βρίσκεται σε καλή κατάσταση, επηρεάζει αρνητικά την εμπειρία των τουριστών (αναφορικά με σκουπίδια, κακή κατάσταση οδικού δικτύου και λιμένων, έλλειψη υποδομών, αφισορύπανση, έλλειψη ψυχαγωγίας, διασκέδασης κλπ).
Η ανάπτυξη του ευρυζωνικού δικτύου της Θάσου θα αποτελέσει πηγή προβολής, διαφήμισης και ανάδειξης της τουριστικής αντίληψης του νησιού μας, θα αυξήσει τους τουρίστες που θα έχουν την δυνατότητα συνέχισης ηλεκτρονικά της επαφής τους με τον χώρο της εργασίας τους, όπως άλλωστε και στην κινητή τηλεφωνία για διευκόλυνση και εξυπηρέτηση των χρηστών προστέθηκε αναμονή επαγγελματικών κλήσεων, ακόμη και όταν βρίσκονται σε διακοπές.
Οι ιδιαιτερότητες και τα ενδιαφέροντα τουριστών, ενδεικτικά για το εργασιακό δυναμικό της Βρετανίας βρίσκονται υπό αυξανόμενη πίεση, για διαρκή σύνδεση με το γραφείο, ακόμη και όταν βρίσκονται σε διακοπές και σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, το ποσοστό των Βρετανών εργαζομένων που ελέγχουν τα email τους σε διακοπές έχει αυξηθεί σε 48%, από 38%. Αλλά όπως οι Βρετανοί ποσοστό μεγαλύτερο του 54% των λοιπών Ευρωπαίων ερωτηθέντων παραδέχονται ότι ελέγχουν τα εργασιακά email τους σε ταξίδια αναψυχής, ενώ οι Γερμανοί βρίσκονται στην κορυφή, με 61% για να έχουν διαρκή ενημέρωση από τον εργασιακό τους χώρο, ενώ ο εθισμός στα e-mail άρχισε να αφορά και επισκέπτες από άλλους λαούς στο νησί μας, γιατί είναι αποδεδειγμένο ότι αισθάνονται αυξανόμενη την ανάγκη να διατηρούν επαφή με το γραφείο τους και όταν βρίσκονται μακριά εκτός αυτού καθημερινά.

Πρόσφατα στοιχεία για το παραπάνω θέμα που αφορά τους τουρίστες του νησιού μας είναι πολύ ενδιαφέροντα γιατί:

- Το 57% ελέγχει τα email σε διακοπές για να μειωθεί ο φόρτος εργασίας του μετά την επιστροφή
- Το 39% ισχυρίζεται ότι χαλαρώνει περισσότερο, αν γνωρίζει τι συμβαίνει στο γραφείο
- Το 23% ελέγχει επειδή αγαπά τη δουλειά του και θέλει να μένει σε συνεχή επαφή μ’ αυτή
- Το 19% ισχυρίζεται ότι απλά είναι δύσκολο να ξεχάσει τη δουλειά
- Το 12% ελέγχει γιατί επιβάλλεται από το χώρο εργασίας του.
Θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι τέτοιου είδους στοιχεία πρέπει να καθορίσουν σύγχρονες τουριστικές αντιλήψεις τις οποίες θα πρέπει να αποδέχεται και να προωθεί η Δημοτική Αρχή.

Με την αξιοποίηση δυνατοτήτων μας στον τουρισμό και εξειδίκευση στα αντικείμενα δράσεών του θα λαμβάνονται ευκολότερα και ταχύτερα για την εξασφάλιση της προόδου στον τόπο μας αποφάσεις και μπορεί να αντιμετωπισθεί το φαινόμενο της αυξανόμενης ανεργίας και στο νησί μας, το οποίο για την Περιφέρειά μας στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη ξεπέρασε το Σεπτέμβριο του 2011 τον απειλητικό δείκτη 20%.

Το ενδιαφέρον μας και η προσπάθειά μας για τον τουρισμό θα συνεχισθεί και με άλλα δημοσιεύματα για την συμβολή μας σ’ αυτόν αναδεικνύοντας ζητήματα, θέματα και προβλήματα που τον αφορούν και τίθενται καθημερινά είτε από επαγγελματίες και επιχειρηματίες που έχουν αποκλειστική απασχόληση σ’ αυτόν είτε από όσους ασκούν συναφή επαγγέλματα, αλλά κυρίως από την κοινωνία του νησιού, γιατί κατά κύριο λόγο χωρίς να αδικούνται άλλα επαγγέλματα, δράσεις, και εργασίες, η Θάσος ζει και αναπνέει από τον τουρισμό με τον οποίο μπορούν να συμπορευθούν, να συνυπάρξουν, να προωθηθούν και να αναπτυχθούν και όλα τα άλλα επαγγέλματα και κοινωνικές δράσεις.

Για την παράταξη ‘’ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ’’ του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θάσου
Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι
Μηνάς Βλαστάρης
Άγγελος Αρχοντίτσης




ΠΗΓΗ ΑΠΟ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ ΤΥΠΟ ΚΑΒΑΛΑΣ

Keine Kommentare:

Καραμανλης κουμπαρακι Ερτογαν 11/07/2020

Ας τον παρει ενα Τηλεφωνο Τι σκατα κουμπαρος ειναι